За 9 місяців 2014 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Рівненській області здійснено ряд заходів щодо реалізації завдань із організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів області.
З метою недопущення фінансових порушень під особистий контроль керівника взято дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від01.03.2014 №65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету».
Працівниками відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності постійно проводиться аналіз видатків по всіх програмах, і у разі необхідності до ДСА України направляються клопотання про коригування видатків.
Для забезпечення діяльності місцевих загальних судів Рівненської області кошторисом надходжень та видатків на 2014 рік за КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» затверджено, з урахуванням внесених впродовж звітного періоду змін, 54235,4 тис. грн., з яких за загальним фондом державного бюджету - 43346,4 тис. грн., за спеціальним фондом державного бюджету - 10889,0 тис. грн., що в сумі складає 102,9% минулорічних кошторисних призначень та лише 43,3% від потреби, відповідно до бюджетного запиту на 2014 рік.
Видатки Державного бюджету на виконання програми «Здійснення правосуддя місцевими загальними судами» для Рівненської області в 2014 році збільшились на 1548,8 тис. грн. в порівнянні з видатками 2013 року. Однак, збільшення призначень по програмі в цілому, пов’язане із зростанням видатків на заробітну плату на суму 4879,6 тис. грн., що складає 11,6%.
Видатки на оплату праці в кошторисі на 2014 рік затверджені в обсязі, достатньому лише для проведення обов’язкових виплат суддям та працівникам апаратів судів. Згідно з проведеними розрахунками, виходячи з кошторисних призначень на 2014 рік, за рахунок затверджених видатків в поточному періоді проведені виплати:
- суддям – посадових окладів, доплат за вислугу років, за адміністративну посаду, науковий ступінь та за роботу, яка передбачає доступ до державної таємниці,
- державним службовцям та службовцям – посадових окладів, надбавок за вислугу років, за ранг державного службовця, за високі досягнення у праці, премії,
- виплати до відпустки додаткового посадового окладу суддям та матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі посадового окладу працівникам апаратів судів.
Аналізуючи розподіл затверджених видатків, варто зазначити відсутність у 2014 році призначень на видатки розвитку. На даний час територіальним управлінням за рахунок призначень 2014 року перереєстровано в ГУДКСУ у Рівненській області та оплачено усю кредиторську заборгованість за поточними видатками 2013 року, а саме:
за КЕКВ 2210 – 745,4 тис. грн.;
за КЕКВ 2240 – 803,6 тис. грн.;
за КЕКВ 2250 – 80,8 тис. грн.;
за КЕКВ 2800 – 2,9 тис. грн.;
Складніше розраховуватись за зобов’язаннями 2013 року, взятими в частині капітальних видатків. Кошторисні призначення поточного бюджетного періоду на реконструкцію та реставрацію об’єктів не були забезпеченні для здійснення розрахунку за виготовлення у минулому році проектно-кошторисної документації. Через відсутність кошторисних призначень, не перереєстровано в ГУДКСУ у Рівненькій області заборгованість за капітальними видатками 2013 року на суму 13,8 тис. грн.
Одним з шляхів вирішення зазначеної проблеми є здійснення перерозподілу кошторисних призначень місцевих загальних судів, шляхом збільшення видатків розвитку за рахунок поточних видатків. Відповідні пропозиції були передані до ДСА України.
З метою недопущення та зменшення кредиторської заборгованості, повного та ефективного використання бюджетних коштів, недопущення залишків невикористаних бюджетних асигнувань на рахунках, систематично здійснювався ретельний аналіз та проводились відповідні розрахунки, надавались щотижневі заявки щодо потреби в фінансуванні з урахуванням наявних рахунків за надані послуги та придбані товари.
За рахунок коштів по спеціальному фонду проведено:
- по КЕКВ 2210 придбано будівельні товари на суму 267,2 тис. грн., господарські товари – 28,0 тис. грн., канцелярські товари – 106,2 тис. грн., миючі засоби – 101,4 тис. грн., вогнегасники – 26,5 тис. грн., електротовари – 0,3 тис. грн., комп’ютерна техніка, в тому числі монітори, БФП – 194,4 тис. грн., папір –99,8 тис. грн., диски – 99,5 тис. грн.;
- по КЕКВ 2240 отримані послуги з доставки службової кореспонденції на суму 100,9 тис. грн., банківське обслуговування – 24,6 тис. грн., телекомунікаційні послуги – 71,3 тис. грн., супровід програмного забезпечення та отримання ліцензії на користування – 59,1 тис. грн., охорона приміщення – 12,3 тис. грн., вивіз побутових відходів – 4,4 тис. грн., поточний ремонт комп’ютерної техніки – 124,5 тис. грн., надання оголошень – 6,2 тис. грн., послуги перекладу – 6,7 тис. грн., страхування майна, транспортних засобів – 56,9 тис. грн., поточний ремонт системи сигналізації – 4,2 тис. грн. та інші послуги;
- по КЕКВ 2250 проведені витрати на відрядження в 2014 році на загальну суму 155,6 тис. грн.;
- по КЕКВ 2270 проведено оплату: послуг теплопостачання на суму 148,4 тис. грн., послуг з водопостачання та водовідведення – 38,3 тис. грн.; за електроенергію -386,6 тис. грн.; за газопостачання – 118,6 тис. грн.;
Станом на 1.10.2014 зареєстровано кредиторську заборгованість по спецфонду на загальну суму 16,8 тис. грн., в тому числі - 3047,02 грн. у зв’язку з несвоєчасним проведенням платежів ГУ ДКСУ в Рівненській області та бюджетна кредиторська заборгованість в сумі 13800,00 грн. Складовими кредиторської заборгованості є заборгованість за поточними видатками за отримані товари (КЕКВ 2210) в сумі 0,2 тис. грн., надані послуги (КЕКВ 2240) – 2,9 тис. грн. та за капітальними видатками за виготовлення проектно-кошторисної документації по реконструкції приміщень (КЕКВ 3142) – 13,8 тис. грн., яка є простроченою та не перереєстрованою в органах казначейства у зв’язку з відсутністю кошторисних призначень у 2014 році.
Варто зазначити, що питання не проведення казначейською службою наданих для оплати платіжних доручень, за наявності фактичних надходжень, і в поточному бюджетному році залишається актуальним. Проте в 3 кварталі 2014 року спостерігалась тенденція до покращення розрахунково-платіжної дисципліни. Про це свідчить відсутність простроченої кредиторської заборгованості за поточними видатками в структурі заборгованості.
З метою економного та раціонального використання державних коштів та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року №65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» в територіальному управлінні розроблено та затверджено Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів.
Спеціалістами управління разом з керівниками апаратів судів розроблено план заходів із енергозбереження для забезпечення зменшення витрат на комунальні послуги та енергоносії. Проводяться аналізи щомісячного використання міськими та районними судами області енергоносіїв та води, призначено відповідальних осіб за ведення журналу обліку комунальних послуг та енергоносіїв в натуральних вимірниках.
Крім того щоквартально проводиться аналіз фактичних витрат розхідних матеріалів (папір, конверти, марки, СD-диски) в загальних місцевих судах області. Аналітичні дані доводяться до відома голів місцевих судів та керівників апаратів судів.
Для зменшення витрат на доставку рекомендованої кореспонденції територіальним управлінням 20.03.2014 укладено договір з ТОВ «Укркур’єр» щодо надання кур’єрських послуг для Рівненського міського суду з доставки відправлень по м.Рівне із поверненням повідомлення про вручення на суму 95220 грн. (при вартості доставки одного рекомендованого конверта 6, 9 грн.).
У зв`язку з внесенням змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» та з метою забезпечення своєчасної та повноти оплати за комунальні послуги, енергоносії та послуги зв`язку на початку 2014 року було розпочато проведення тендерних процедур на закупівлю електроенергії, теплової енергії та газу. Укладено 13 тендерних договорів з постачальниками. В червні - липні поточного року було проведено тендерну процедуру закупівлі в одного учасника щодо придбання поштових марок, укладено відповідний договір на суму 1 млн. грн.