Важливе значення у функціонуванні судової гілки влади відіграє мережа судів, кадровий потенціал суддів та працівників апарату судів, їх фаховий рівень. Протягом 1 півріччя 2015 року територіальним управлінням забезпечувалось ведення роботи з керівними кадрами місцевих загальних судів та здійснювалось оформлення проходження державної служби керівниками апаратів судів та їх заступниками.
Станом на 1.07.2015 мережа місцевих загальних судів в області налічує 18 судів, з яких 2 міських, 1 міськрайонний та 15 районних судів.
Відповідно до затвердженого штатного розпису в місцевих судах області передбачено 543 штатні одиниці, в тому числі 113 суддів, з них 18 посад голів судів, 430 працівників апарату судів. На даний час посади працівників апарату місцевих судів практично заповнені повністю.
Станом на кінець звітного періоду в місцевих загальних судах області вакантними є 17 посад суддів, зокрема, по одній вакансії в Березнівському, Володимирецькому, Корецькому, Зарічненському, Радивилівському Рівненському районних судах та Кузнецовському міському суді, та по дві вакансії в Здолбунівському, Костопільському, Сарненському, Рокитнівському районних судах та у Рівненському міському суді.
Протягом півріччя, відповідно до Постанови Верховної ради України від 21.05.2015 №479-VІІІ «Про обрання суддів», двоє суддів обрано на посаду судді безстроково – суддю Кузнецовського міського суду В.Малкова та суддю Рівненського міського суду К.Ореховську.
Протягом 1 півріччя 2015 року, відповідно до частини другої статті 20 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» відбулися збори суддів місцевих загальних судів Рівненської області щодо обрання голів судів.
У звітному періоді територіальним управлінням було проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями територіального управління та місцевих загальних судів покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2014 році. Усього підлягало щорічній оцінці 352 державних службовців, з яких 61,4% отримали високі оцінки, 38% - добрі, 0,5% - задовільні, 0,2 % - низькі.
Територіальне управління постійно проводить роботу щодо направлення на курси підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату судів.
У 1 півріччі 2015 року відповідно Графіку підготовки суддів та працівників апарату судів, затвердженого Національною школою суддів України, пройшли навчання з підвищення кваліфікації в регіональному відділенні Національної школи суддів України 14 працівників апарату місцевих загальних судів області, що становить 15% від запланованої кількості та 22 суддів місцевих загальних судів, що становить 47,8% від запланованої кількості.
Разом з тим недостатнє фінансування службових відряджень перешкоджає належно виконувати плани проведення навчань з підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату судів.
Відповідно до штатного розпису територіального управління штатна чисельність управління складає 15 працівників, вакансії відсутні.
Протягом півріччя територіальним управлінням були здійснені організаційні заходи щодо проходження практики 132 студентів в місцевих загальних судах області.
У 1 півріччі поточного року головним спеціалістом з кадрової роботи були проведені перевірки стану ведення кадрової роботи та надано практичну допомогу в Млинівському та Дубровицькому районних судах.
У звітному періоді, на підставі Закону України «Про очищення влади» та постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №563 «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади» наказами територіального управління визначено трьох відповідальних осіб за проведення перевірки достовірності відомостей щодо осіб відповідно до Закону України «Про очищення влади»: Гребень Л.В. – головного спеціаліста з кадрової роботи; Наместнікову А.О. – головного спеціаліста організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики; Левенду О.П. – головного спеціаліста з забезпечення договірної та позовної роботи. Для проведення перевірки відповідальні особи мають повний доступ до електронних копій судових рішень.
Відповідно до Порядку проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки достовірності відомостей щодо осіб відповідно до Закону України «Про очищення влади» відповідь про результати перевірки, надсилається керівнику органу не пізніше ніж на шістдесятий день з дня проходження особою перевірки.
Станом на кінець звітного періоду на адресу територіального управління надійшло 2500 запитів на проведення перевірки достовірності відомостей відповідно до Закону України «Про очищення влади», з яких проведено перевірку, підготовлено та направлено 2000 відповідей на запити.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 171, якою затверджено Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризикомта наказу Державної судової адміністрації України від 05.06.2015 №74, яким затверджено Порядок проведення Державною судовою адміністрацією України та територіальними управліннями Державної судової адміністрації України перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» визначено двох відповідальних осіб за проведення перевірки достовірності відомостей щодо осіб відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»: Гребень Л.В. – головного спеціаліста з кадрової роботи та Наместнікову А.О. – головного спеціаліста організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики.
Станом на 1.07.2015 територіальним управлінням розглянуто 25 запитів про перевірку відомостей, передбачену Законом України «Про запобігання корупції».
Відповідальними особами територіального управління продовжується робота для забезпечення своєчасної підготовки відповідей на запити відповідно до Закону України «Про очищення влади» та Закону України «Про запобігання корупції».