flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз про стан роботи зі зверненнями громадян та запитів про доступ до публічної інформації в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Рівненській області за 10 місяців 2024 року

01 листопада 2024, 12:20

Робота зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Рівненській області (далі – Територіальне управління) здійснюється відповідно до вимог: Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства по зверненнях громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348, Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та методичних рекомендацій ДСА України по організації та веденню роботи зі зверненнями громадян.

За 10 місяців 2024 року у зверненнях, що надійшли до Територіального управління, зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмові звернення були підписані заявником із зазначенням дати. Звернення реєструються в день надходження в автоматизованій системі електронного документообігу під назвою «Документообіг Державної судової адміністрації» («ДО ДСА») в розділі – звернення громадян . У разі надходження повторних заяв і скарг їм присвоюється черговий реєстраційний номер, однак зазначається реєстраційний індекс попереднього звернення і робиться позначка „повторно”.

Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян. Якщо вирішити порушені в усному зверненні безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове. З усними та письмовими заявами в управління не зверталися жінки, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інваліди Великої Вітчизняної війни, Герої України, ветерани війни, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Загальна кількість письмових звернень, що надійшли до Територіального управління станом на 01. 11. 2024  -  становить 28 письмових заяв, пропозицій та скарг (13 заяв, 13 скарг, 2 звернення), проти 23 за 2023 рік.

Звернення до Територіального управління надходили від:

  • громадян – 9
  • юридичних осіб – 8
  • вищих органів влади – 9
  • від інших осіб – 2

В отриманих письмових зверненнях порушувалась низка питань, зокрема:

  • про виплату грошової компенсації за невикористані дні відпусток;
  • про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника апарату Зарічненського районного суду Рівненської області;
  • про отримання рішення суду;
  • про залишення скарги без розгляду;
  • про неналежну роботу Рівненського міського суду Рівненської області;
  • про отримання довідки;
  • про здійснення перевірки Рівненського міського суду Рівненської області;
  • про виплату перекладачу у кримінальній справі;
  • на дії працівників Корецького районного суду Рівненської області;
  • на дії керівника апарату Рівненського міського суду Рівненської області;
  • про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника апарату Сарненського районного суду Рівненської області;
  • про внесення даних в систему АСДС Рівненського міського суду Рівненської області;
  • на дії працівників Рівненського окружного адміністративного суду.

Звернення розглянуті із дотриманням встановлених строків. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. Для вирішення звернень були вжиті відповідні заходи. Зокрема, 2 звернення надіслано до Рівненського міського суду Рівненської області, по 1 зверненню скеровано до Радивилівського районного суду Рівненської області та Острозького районного суду Рівненської області, 1 звернення скеровано за належністю до Рівненського окружного адміністративного суду,  територіальним управлінням розглянуто – 15 звернень.

Звернення розглянуті з дотриманням встановлених строків:

-    в строк до 5 діб - 13 звернень;

-    в строк до 10 діб - 1 звернення;

-    в строк до 30 діб - 2 звернення;

-    в строк до 45 діб – 1 звернення;

-    на розгляді – 1 звернення;

-    залишено без розгляду – 10 звернень.

Скарга від 16.01.2024 за вх. № Х3-24 про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника апарату Зарічненського районного суду Рівненської області яка надійшла до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Рівненській області залишена без розгляду у зв’язку із надходженням заяви від 31.01.2024 за вх.№ Х4-24 про залишення без розгляду скарги від 16.01.2024.

Скарги які були скеровані Державною судовою адміністрацією України про розгляд скарг: від 01.02.2024 №С189-24-237/24 (вх. № С5-24), від 14.02.2024 №С306-24-С327-24-348/24 (вх.№С9-24), від 01.03.2024 №М460-24-502/24 (вх.№М10-24), 03.05.2024 № С948-24-996 (вх.№С14-24) – взято до відома, у зв’язку із відсутністю внесення головою Рівненського міського суду Рівненської області відповідних подань, заходи реагування не застосовувалися.

Скарга від 17.09.2024 за вх.№ П21-24 про бездіяльність керівника апарату Автозаводського районного суду м. Кременчука залишена без розгляду у зв’язку із надходженням заяви 17.09.2024 за вх. П22-24 про залишення скарги без розгляду.

Заява щодо необхідності забезпечення виконання вимог КПК України Рівненським міським судом Рівненської області яка зареєстрована 18.09.2024 за вх. №С23-24, також була не розглянута у зв’язку із надходженням заяви від 18.09.2024 за вх. № С24-24 про залишення заяви без розгляду.

Даний аналіз проведений з метою вивчення організації роботи в територіальному управлінні зі зверненнями громадян, виявлення причин, що їх породжують та призводять до порушення конституційних прав і законних інтересів громадян, а також з метою удосконалення роботи територіального управління.

Проаналізувавши надходження звернень та скарг від громадян необхідно зазначити, що основним наслідком їх надходжень є незнання, або низький рівень знання громадянами діючого законодавства, що і породжує надходження скарг на роботу судів області.

При розгляді звернень громадян працівниками Територіального управління вживаються усі відповідні заходи щодо кваліфікованого, об'єктивного та своєчасного розгляду, оперативного вирішення викладених у них питань відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та інших законодавчих актів України.

Територіальне управління в межах своїх повноважень реагує на всі звернення, скарги, заяви які надходять від громадян.

На виконання пунктів 2.1 – 2.3 рішення колегії ДСА України від 14.10.2010 №4/5 взято на контроль питання якості та своєчасності надання відповідей заявникам, недопущення порушень визначених чинним законодавством термінів розгляду звернень не пізніше 5 робочих днів.

До Територіального управління за 10 місяців 2024 року надійшло 49 запитів про надання публічної інформації, що на 21 більше, ніж надійшло у 2023 році (28),  які своєчасно розглянуті відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Найбільш запитуваною є правова інформація, а саме:

  • про нарахування та виплату заробітної плати;
  • щодо коштів які були виділенні на забезпечення присяжних в Рівненському міському суді;
  • про виплачені суми суддівської винагороди;
  • про грошове забезпечення присяжних;
  • щодо розміру камери для тимчасового утримання підсудних в приміщенні суду;
  • про отримання статистичної інформації;
  • щодо виділених коштів для здійснення перекладу судових справ;
  • щодо суддів які не здійснювали судочинство але отримували кошти ;
  • про залучення перекладачів судами області;
  • про виплати працівникам територіального управління;
  • про штатну та фактичну чисельність працівників територіального управління.
  • щодо відпусток та відряджень суддів.